Octavia II 2.0 TDI

  • Drukuj

2.0 TDI to niewątpliwie król wśród silników diesla, jeśli chodzi o doskonałą elastyczność, bardzo wysoki moment obrotowy występujący jeszcze przed osiągnięciem 2000 obr/min. Silnik jest także mistrzem jeśli chodzi o zużycie paliwa. Niestety nie jest tak bezawaryjny jak - szczególnie starsze - 1.9 TDI. Mnogość usterek opisanych raportowanych przez użytkowników ma jednak również swoje źródło w tym, że jest to jednostka niezwykle popularna. A czas w jakim były sprzedawane pierwsze 2.0 TDI idealnie pokrył się z wielkim boomem na auta z silnikami diesla. Dlatego aut z 2.0 TDI pod maską jest naprawdę dużo, także zgodnie z rachunkiem prawdopodobieństwa znamy także wiele ich usterek.

 

W Octavii 2 stosowanych jest kilka silników 2.0 TDI:

  • AVZ - 136 KM (luty 2004 - maj 2010)
  • CLCA, CFHF - 110 KM (od marca 2010)
  • BMM - 140 KM
  • CFHC, BKD, CLCB - 140 KM, odmiana 16V
  • BMN, CEGA - 170 KM w Octavii RS

Usterki

Największą wadą motoru 2.0 TDI jest tzw. obsiadanie głowy. Co objawia się klasycznymi problemami z uszczelką pod głowicą, czyli:

  • ubytki płynu chłodniczego, dymienie na biało
  • spaliny w układzie chłodzenia - możliwe rozrywanie węży chłodnicy
  • ubytki oleju (choć ten objaw może występować także przy wielu innych usterkach)

Gdy głowica obsiądzie, trzeba wymienić uszczelkę i zrobić planowanie głowicy.

Zalecamy przed wykonaniem jakichkolwiek prac wykonać test na obecność spalin w układzie chłodzenia, spaliny w układzie chłodzenia to pewne problemy z głowicą i uszczelką.

W wersjach 16V, czyli silnikami z symbolem CFHC, BKD oraz CLCB dochodzi niekiedy do pękania głowicy co objawia się problemami z odpalaniem na zimnym silniku. Podczas jazdy samochód zachowuje się praktycznie normalnie, gdyż głowica pęka między cylindrami. Pękniętą głowicę można napawać / spawać ale najlepiej jest ją wymienić na nową. Pod koniec 2006 roku głowica została poprawiona.