Octavia II 1.4 TSI

W Octavii drugiej generacji stosowany jest tylko jeden silnik TSI o oznaczeniu CAXA i mocy 90 kW/122 KM. Silnik ten tym różni się od mocniejszej wersji stosowanej w Golfie V, że posiada jedynie turbo a nie turbo i kompresor jak w Golfie. Niemniej jednak są to jedne z pierwszych TSI, czyli silników posiadających:

  • turbodoładowanie (i w niektórych wersjach dodatkowo kompresor, ale nie w Skodzie Octavii)
  • bezpośredni wtrysk paliwa
  • zmienne fazy rozrządu

Silnik ten jest więc dość skomplikowany, ma się co psuć i niestety się psuje. Oto lista najpopularniejszych usterek:

  • pęknięte tłoki i pierścienie tłokowe (niestety nawet przy niskich przebiegach, rzędu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów!), pod tym względem słabszy silnik w Octavii jest trochę lepszy niż stosowane w mocniejszych 1.4 TSI - tłoki w Octavii pękają stosunkowo rzadziej
  • szybko rozciągający się łańcuch rozrządu, problem dotyczy również napinaczy a niekiedy również wariatora zmiennych faz rozrządu, problem obawia się klekotem spod maski jak w dieslu
  • zdarzające się awarie układu wtryskowego (niestety problem dotyczy prawie wszystkich aut będących prekursorami dla układów zasilania z bezpośrednim wtryskiem paliwa)