2.0 TDI CFHC

CFHC to 2.0 TDI o mocy 140 KM, wyposażony w piezoelektryczne wtryskiwacze Common Rail. Silnik był oferowany w Octavii od marca 2010 do  stycznia 2013. Jest to generalnie udany silnik, ale może posiadać wadliwe sprzęgł firmy Sachs. Sprzęgło charakteryzuje się standardową trwałością, jeśli mamy na myśli jego części cierne. Wytrzymuje około 200 000 km. Niestety zdarza się, że wcześniej, czasami znacznie wcześniej odłamuje się kawałek ze sprzęgła. Odłamany kawałek z czasem powoduje frezowanie obudowy skrzyni biegów. Niekiedy dochodzi nawet do jej przedziurawienia.

Rozwiązaniem problemu jest wymiana sprzęgła na nowe.

Octavia II 2.0 TDI

2.0 TDI to niewątpliwie król wśród silników diesla, jeśli chodzi o doskonałą elastyczność, bardzo wysoki moment obrotowy występujący jeszcze przed osiągnięciem 2000 obr/min. Silnik jest także mistrzem jeśli chodzi o zużycie paliwa. Niestety nie jest tak bezawaryjny jak - szczególnie starsze - 1.9 TDI. Mnogość usterek opisanych raportowanych przez użytkowników ma jednak również swoje źródło w tym, że jest to jednostka niezwykle popularna. A czas w jakim były sprzedawane pierwsze 2.0 TDI idealnie pokrył się z wielkim boomem na auta z silnikami diesla. Dlatego aut z 2.0 TDI pod maską jest naprawdę dużo, także zgodnie z rachunkiem prawdopodobieństwa znamy także wiele ich usterek.

Czytaj więcej: Octavia II 2.0 TDI

Octavia II 1.4 TSI

W Octavii drugiej generacji stosowany jest tylko jeden silnik TSI o oznaczeniu CAXA i mocy 90 kW/122 KM. Silnik ten tym różni się od mocniejszej wersji stosowanej w Golfie V, że posiada jedynie turbo a nie turbo i kompresor jak w Golfie. Niemniej jednak są to jedne z pierwszych TSI, czyli silników posiadających:

  • turbodoładowanie (i w niektórych wersjach dodatkowo kompresor, ale nie w Skodzie Octavii)
  • bezpośredni wtrysk paliwa
  • zmienne fazy rozrządu

Silnik ten jest więc dość skomplikowany, ma się co psuć i niestety się psuje. Oto lista najpopularniejszych usterek:

  • pęknięte tłoki i pierścienie tłokowe (niestety nawet przy niskich przebiegach, rzędu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów!), pod tym względem słabszy silnik w Octavii jest trochę lepszy niż stosowane w mocniejszych 1.4 TSI - tłoki w Octavii pękają stosunkowo rzadziej
  • szybko rozciągający się łańcuch rozrządu, problem dotyczy również napinaczy a niekiedy również wariatora zmiennych faz rozrządu, problem obawia się klekotem spod maski jak w dieslu
  • zdarzające się awarie układu wtryskowego (niestety problem dotyczy prawie wszystkich aut będących prekursorami dla układów zasilania z bezpośrednim wtryskiem paliwa)