Silniki Octavia III

W Octavii 3 generacji klienci mają do wyboru jedynie nowoczesne silniki. Turbodoładowanie posiadają zarówno silniki diesla jak i benzynowe. Brak silnika benzynowego wolnossącego świadczy również o polityce firmy, która wprowadzając na rynek model Rapid zrezygnowała w Octavii z budżetowych jednostek napędowych. Nowa Octavia ma się kojarzyć z samochodem nowoczesnym i dobrze wyposażonym, nie kojarzyłaby się tak gdyby podstawową jednostką był w niej 1.2 MPI zastosowany w Skodzie Rapid.

Instalacje gazowe do 1.4 TSI (CHPA)

Nazwa instalacji Rodzaj Orientacyjny koszt
PrinsDirect LiquidMax 2.0 VI generacja, bezpośredni wtrysk ciekłego gazu, uruchamianie silnika na LPG, brak konieczności korzystania z benzyny, instalacja gazowa korzysta ze wtryskiwaczy benzynowych, nie ma więc potrzeby ich chłodzenia za pomocą benzyny gdyż są chłodzone LPG - wiążę się to jednak z ryzykiem uszkodzenia wtryskiwaczy benzynowych 8000 zł
STAG 400 DPI Instalacja gazowa IV generacji. Uruchamianie silnika następuje na benzynie i silnik pracuje wyłącznie na benzynie do osiągnięcia temperatury około 35 stopni. Następnie pracuje na LPG z dotryskami LPG. To sprawia, że realne zużycie paliwa na takiej instalacji może wynosić w ruchu miejskim nawet 4 litry benzyny i 6 litrów LPG. Podczas przeciętnej eksploatacji jednak możemy liczyć na zużycie 2-3 litrów benzyny i 6-7 litrów LPG (realne zużycie paliwa z instalacji zamontowanej w instalacje lpg działdowo).

Octavia III 1.4 TSI (CHPA)

Stosowany w Octavii III 1.4 TSI silnik o oznaczeniu CHPA to zmodyfikowana jednostka w stosunku do tej, która występowała w Octavii II 1.4 TSI (oznaczenie CAXC). Starsza Octavia II posiadała moc 122 KM a nowsza 140 KM. Oba silniki należą do rodziny TSI EA 211, tyle że silnik CHPA to silnik po modyfikacjach. W nowszym silniku zastosowano zmienne fazy rozrządu również przy zaworach wydechowych (poprzednia wersja miała zmienne fazy jedynie dla zaworów ssących).

Czytaj więcej: Octavia III 1.4 TSI (CHPA)